Niezależny i długofalowy rozwój

Odpowiedzialność w relacjach z naszymi konsumentami i użytkownikami końcowymi

EJOT opracował kompleksowe strategie zarządzania kluczowym wpływem na konsumentów i użytkowników końcowych, a także związanymi z tym ryzykami i szansami. Ściśle wiąże się to z naszym zobowiązaniem do zapewniania najwyższej jakości produktów. Rozwój gospodarczy firmy EJOT ukierunkowany jest na zapewnienie zrównoważonego i efektywnego zarządzania, które łączy w sobie przewagę technologiczną, jakość oraz satysfakcję klienta.

Jakość stanowi fundament wszystkich naszych działań.
Jako międzynarodowa grupa przedsiębiorstw EJOT ponosi odpowiedzialność za jakość swoich produktów i procesów, przestrzeganie międzynarodowych norm i certyfikacji oraz stosowanie jednolitych standardów zarządzania we wszystkich lokalizacjach EJOT na całym świecie.

Jakość

W EJOT jakość to coś więcej niż tylko doskonały produkt. Nasze zobowiązanie obejmuje także wszystkie procesy oraz odpowiedzialne podejście do ludzi zaangażowanych w ich realizację.
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie poświęconej jakości.
 


Więcej

Zgodność produktu: Jakość i spełnienie wymogów w każdym szczególe

Poniżej przedstawiono informacje dotyczące wybranych oznaczeń produktowych.
W sekcji do pobrania udostępniono dokumenty zawierające oświadczenia dotyczące następujących obszarów: REACH, RoHS, CMRT oraz ERMT.


Zgodność z REACH

Zgodnie z rozporządzeniem REACH firma EJOT jest uznawana za dalszego użytkownika, wobec czego nie ciąży na niej obowiązek rejestracji substancji chemicznych.
Priorytetem jest jakość i bezpieczeństwo – dlatego wszystkie produkty poddawane są regularnym, rygorystycznym kontrolom, obejmującym również przestrzeganie prawnie określonych limitów zawartości substancji szkodliwych.

EJOT spełnia i będzie nadal spełniać wymagania wynikające z rozporządzenia REACH. W tym celu zawarto odpowiednie zobowiązania umowne z dostawcami, którzy są zobowiązani do przestrzegania zakazów stosowania określonych substancji oraz do wypełniania obowiązków informacyjnych.

Obowiązek rejestracji substancji i mieszanin nie dotyczy EJOT. Zgodnie z art. 33 rozporządzenia REACH, istnieje jednak obowiązek informowania o substancjach w wyrobach.

W razie potrzeby, w ramach współpracy handlowej, przekazywane będą informacje o wszelkich istotnych zmianach wynikających z przepisów REACH, które mogą mieć wpływ na produkty, ich dostępność lub jakość dostarczanych komponentów. W takich przypadkach zostaną również uzgodnione odpowiednie działania.

Zgodność z ROHS, EMRT i CMRT

EJOT zobowiązuje się do przestrzegania międzynarodowych standardów środowiskowych i społecznych na całym łańcuchu dostaw. W ramach dyrektywy RoHS (Restriction of Hazardous Substances) zapewniamy, że nasze produkty nie zawierają niedozwolonych ilości substancji niebezpiecznych. Nasze produkty są regularnie kontrolowane, aby zagwarantować zgodność z obowiązującymi limitami zgodnie z dyrektywą UE 2011/65/UE (wraz ze wszystkimi zmianami).

W odniesieniu do minerałów konfliktowych (tantalu, cyny, wolframu i złota) spełniamy wymagania sekcji 1502 ustawy Dodd-Frank oraz wytyczne Responsible Minerals Initiative (RMI). EJOT korzysta z aktualnych wzorów EMRT i CMRT (Extended/Conflict Minerals Reporting Template), aby transparentnie dokumentować pochodzenie tych surowców. Nasi dostawcy są zobowiązani umownie do używania wyłącznie materiałów wolnych od konfliktów oraz do dostarczania odpowiednich zaświadczeń.

W przypadku istotnych zmian dotyczących składu materiałowego, dostępności lub jakości naszych produktów, niezwłocznie informujemy naszych klientów i indywidualnie uzgadniamy odpowiednie działania.

Osoba kontaktowa REACH

Heinrich Wied

Klaudia Grzesik

Profil zrównoważonego rozwoju na IntegrityNext

EJOT jest zarejestrowany na platformie IntegrityNext – wiodącym rozwiązaniu do zarządzania zrównoważonym łańcuchem dostaw. Na tej platformie zamieściliśmy kompleksowy profil zrównoważonego rozwoju, który przedstawia nasze działania i postępy w obszarach środowiskowym, społecznym oraz zarządzania przedsiębiorstwem (ESG).

Nasz profil zawiera m.in. informacje dotyczące:
  • zgodności z REACH i RoHS
  • działań na rzecz ochrony klimatu
  • praw człowieka i warunków pracy
  • transparentności łańcucha dostaw
  • kodeksu postępowania i polityk antykorupcyjnych


Więcej

Compliance w EJOT – podejście ogólne


Poza odpowiedzialnością za jakość naszych produktów, w EJOT dużą wagę przykładamy także do kwestii zgodności (compliance) wszystkich interesariuszy w strategii biznesowej. W tym celu stworzyliśmy procesy, które umożliwiają każdemu interesariuszowi zgłaszanie swoich uwag i potrzeb. Dzięki naszemu kanałowi do składania skarg zapewniamy otwartą i przejrzystą komunikację. Poniżej pokazujemy, jak wygląda przebieg tego procesu.

Zgodność i sygnalizacja nieprawidłowości

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na następujących stronach:


System zgłaszania: Postępowanie ze skargami

Complaints channel